17 april 2012

Hon behöver inget efternamn



Vi är glada för uppmärksamheten, tro inte annat!
Men jag tycker också det är lite kul. Igår i en intervju frågade en journalist om en bok om Carola verkligen behövs när alla redan vet allting. Då påpekade jag att det snarare är så att vi tror att vi vet allting. Att svenska journalister ofta tar fel på helt basala saker – som att Carolas förra efternamn i pressen gärna stavas "Sörgaard". "Det är väl ett minimikrav att veta vad hon heter," kommenterade Andreas eller jag, vem det nu var. Och journalisten var lite tveksam. För DET vet väl ändå alla?

Nja. :)

6 kommentarer:

Cecilia summerar sa...

Klockrent! :-D
Boken kom till mig igår. Hurra! Vilket bekvämt format för den som ligger sjuk i sängen och läser. Och läser. Och pausar för att sova eller youtuba fram låtar på telefonen. Ni är finfina skribenter.

Bekväm läsning också, det gör gott för en som så ofta har känt sig obekväm med Carolaskildringarna i media. Så det är klart att människor är glada. Dagen. De stora fansen. Och så rättskavarättmänskor som jag.
Tack!

Andreas E sa...

Roligt att du gillar, stort tack ska du ha!

Fredrik sa...

Nej, vi vet knappast allting. Saken är dock denna: vi skiter i det. Helt och hållet. Vad Carola gör eller inte gör är knappast en angelägenhet för en tänkande människa. Följaktligen har ni lagt ned en väldig massa timmar på något som är helt betydelselöst. Jag skulle personligen få lite ångest av den tanken.

Andreas E sa...

Saken är ju den, Fredrik, att du som så totalt inte bryr dig ändå har gått in på den här sajten, läst den här texten och skrivit en kommentar till den. Trots att du så totalt inte bryr dig.

Vilken annan artist provocerar så enormt att hon eller han kräver ditt aktiva avståndstagande...? Din reaktion blir ju så att säga ett bevis för att en popkulturell studie kring Carolafenomenet behövdes...

LARZ GUSTAFSSON sa...

Larz Gustafsson heter jag. Kristen sedan 1984, född 1961.¨
Har ett förflutet som sångare i bl a punkbandet Bizex-B samt som militant och aktiv ateist.

Läser just nu boken om Carola och tycker att den är fantastiskt intressant.

Jag har haft förmånen att träffa Carola, b la på Livets Ords Bibelcenter, där vi bad tillsammans på en morgonsamling i slutet av 80-talet. Hon och Runar gick 1:an, jag 2:an. Några år innan sammanstrålade vi i samband med att hon signerade skivor här i Gävle där jag bor. Jag fick autograf, ett bibelord och en kram. Har ett foto från det aktuella tillfället, som jag förstorat upp och ramat in. Sitter på väggen här intill.

Carola-fan blev jag faktiskt redan innan jag blev frälst.

Delar inte era värderingar i vissa frågor, men så är det här i livet. Vi är olika. Jag har valt att tro på Guds Ord, som finns återgivet i Bibeln.

Väldigt spännande och extremt givande och inspirerande bok i alla fall. Tack för att ni skrev den!
Carola rules!
Jesus är Herre!
M v h,
Larz Gustafsson a k a Zluggo Pop.

Andreas E sa...

Stort tack för din fina kommentar och för att du läser vår bok!