15 december 2011

Cannelloni Macaroni



Vi har ju för boken fått prata med Lasse Holm om hur låten Främling kom till. När jag skulle dubbelkoll stavningen av hans kanske näst största hitlåt Cannelloni Macaroni (jag hade rätt! tre n i första ordet!) hittade jag denna video - på engelska. Kan inte undanhålla er den. I sina bästa stunder är den som en blandning av Queen och Umberto Tozzi.

Jag är ju invandrare i Sverige och hörde den här låten på svenska för första gången bara för något år sedan. Jag tycker den är fantastisk. Bisarr, förstås, men fantastisk. PRECIS såhär lät min barndom. Och ganska precis det där stod på bordet också. Kolhydrater byggde denna vackra kropp!

Man undrar ju lite hur Cannelloni Macaroni gick i utlandet egentligen. Ve-ge-taria-NO!!!

1 kommentar:

Jonas sa...

Älskar hur han vid 2.09 helt plötsligt säger "lasagne" med svenskt uttal. För så där heter det väl varken på engelska eller italienska?