1 oktober 2011

Carolapremiären

Vi var tämligen tagna när vi snubblade ut från Tyrol i natt. Det var som om något viktigt hände i går, som om Carola fick allt att stämma – hon har gjort något rätt egensinnigt och fått två disparata artister att smälta samman i hennes eget liv och hennes egen historia.

Det är väldigt genuint.

Och utöver det förstås, som vanligt, så enormt skickligt genomfört. Hon växlade dessutom i tempo och styrka, med större mognad och dynamik än jag någonsin sett hos henne. (Och JA, jag började smålipa. Tre gånger för att vara exakt: Direkt vid de första fraserna på "Suspicious minds", bara av kraften, och så vid "Always on my mind" samt "You've lost that loving feeling".)

För övrigt dansade Carola på mitt och Johannas bord, bara en liten bit bort.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Jag var också på konserten :)
Vilket drag det var ! Carola höll ångan uppe konserten rakt igenom! Hon levererade till max som bara Carola kan! :D

Elin sa...

Jag var såklart där jag med ;D ös konerten igenom och en helt magisk röst i alla nivåer!!

Andreas E sa...

Jag är som sagt också väldigt tagen. Enormt jävla drag helt enkelt.