14 februari 2011

Carola hos Skavlan

7 kommentarer:

Maria sa...

Var lite skeptisk till detta Elvisprojekt måste jag erkänna men... Den tjejen gör verkligen sin grej och den är bra!

Andreas E sa...

Det låter bra tycker jag, det som jag funderar över är kopplingen med Streisand. Det känns som en otippad kombo ändå...

MV sa...

Jag tycker hon är ännu bättre med Barbra-låtar. Kolla in klippen från Dalhalla. Jag var på den konserten och håren på armarna stod rätt upp när hon kom in på båten i "Someday" och när hon fräste till i "Watch closely now".

Andreas E sa...

Har den dvd:n. Det är fina nummer på den, varje enskild grej är bra - men det är kombinationen som jag tycker skaver lite kanske?

Johnny sa...

Det är väl ingen koppling mellan Elvis och Barbra, utan snarare en koppling mellan Carola och hennes föräldrar? Mamman älskade Barbra, pappan älskade Elvis, och dessa två artister lade grunden för Carolas musikintresse eftersom det var dem hon fick lyssna på hela barndomen. Det finns ett gammalt klipp på YouTube när en väldigt ung Carola sjunger The way we were (som hon även sjunger i Dalhalla). Otroligt bra. http://www.youtube.com/watch?v=c1793qf1dGQ Carola pratar även om hur mycket Barbra har betytt för henne i intervjun på jubileums-dvd:n (från 2003). Lycka till med boken! /Johnny

Andreas E sa...

Stort tack, Johnny, och hoppas du kommer tillbaka och kommenterar och diskuterar med oss under resans gång!

Peter sa...

Fick mycket att säga om Barbra och Elvis.

Carola blev ju upptäckt av Bert Karlsson via en Elvis-låt; If I can dream som hon sjöng i Hylands Hörna och som finns med på hennes jubileums-cd från 2003.

Barbra har Carola aldrig träffat eller sett någon konsert med, trots att hon säkerligen har möjlighet genom kontakterna med bröderna Gibb... Vet att hon i intervju sagt att hon inte vet hur det skulle kännas att träffa Barbra, eftersom hon har så mycket respekt för henne...

Det var 1987 som Carola sjöng "The way we were" i tv-programmet Sista sucken. Datumet var 30 augusti om jag har rätt uppgifter.. Då skulle Carola snart fylla 21 år, så visst ung, men knappast tonåring längre...